Még el sem kezdődött, de máris megbukott a magyar nemzeti buszstratégia. Ez azzal vált egyértelművé, hogy kiderült, a 3-as metró pótlására tendert írt ki a BKK buszos szolgáltatásra. Nem lesz tehát olyan nagyszámú megrendelés új, magyar buszokra, amelyre tömeggyártást lehetne építeni.
A 3-as metró buszpótlásának kérdését eddig leginkább a botrányok övezték és a lobbiérdekek irányították. A kormány gazdasági érdekköre időről-időre megpróbált nyomást gyakorolni a fővárosi döntéshozatalra, aminek az lett a következménye, hogy veszélybe került a 3-as metró felújításának megkezdése, ami rövid távon is Budapest közlekedésének összeomlásához vezethet. Idén február óta az elfogadott busztender végrehajtását mondvacsinált okokra hivatkozva folyamatosan blokkolta a fővárosi Fidesz: 3 alkalommal levetették a közgyűlés napirendjéről a kérdést, egy alkalommal pedig napirendre sem voltak hajlandóak tűzni azt.
A Liberálisok szerint félő, hogy a Fidesz-házán belüli harc még azzal sem ért véget, hogy a közbeszerzési értesítőben megjelent a felhívás a busz szolgáltatás vásárlásáról. A kiírással az eldőlt ugyan, hogy megrendelő híján buszgyártás aligha lesz Magyarországon – a magyar nemzeti buszstratégia csak porhintés volt – , de az még kérdéses, hogy ki juthat hozzá a 10 évre szóló buszos szolgáltatási szerződéshez. Amennyiben szokás szerint itt is felbukkannak fideszes gazdasági érdekek, úgy a kiírásnál és az elbírálásnál is lehet olyan harcokra számítani a Liberálisok szerint, melyek megakaszthatják a lebonyolítást és veszélyeztetik Budapest lakosságának biztonságos közlekedését.
Szabadai Viktor, a Budapesti Választmány elnöke