Ma a Szabadság híd lezárásával éppen azon a hídon szűnik meg a közlekedés, amely műszakilag a fővárosi hidak közül a legjobb állapotban van, s azokra a hidakra zúdul a forgalom, melyek már Tarlós szerint is kritikus állapotban vannak.
Tarlós István ún. fehér könyvében azt vetette elődje szemére, hogy csak a Margit- és Szabadság hidat sikerült felújítania. Most már egyértelműen látszik, hogy a kritikára éppen neki semmi alapja nem volt, hiszen Tarlós irányítása alatt egyetlenegy híd felújítása sem kezdődött még meg.
A főpolgármester maga állította azt 2011-ben, hogy ha a közeljövőben nem történik programszerű, teljes hídfelújítás a fővárosban, akkor hídlezárásokra kerülhet sor. Tarlós azt is maga mondta, hogy a legrosszabb állapotban lévő Petőfi híd szakértői véleménye már 2010-ben két éven belüli azonnali, teljes körű felújítást javasolt, és már ekkor sürgető volt a Lánchíd, az Árpád híd, valamint a Gubacsi- és Kvassay híd felújítása is. Szeneczey Balázs 2015-re ígérte a hídfelújítási munkálatok megkezdését 2012-ben.
Tarlós Istvánnak az ígéretekkel ellentétben 6 év sem volt elég ahhoz, hogy legalább egy híd esetében megkezdje a kritikus helyzet felszámolását. Most már neki kell választ adnia arra, hogy hol a fővárosiak közlekedés-biztonságát garantáló teljes hídfelújítási program és mikor kezdődik meg annak kivitelezése.
Szabadai Viktor, a Budapesti Választmány elnöke